Известие

Collapse
No announcement yet.

Отново проблем с алфата - Антифриз?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Отново проблем с алфата - Антифриз?

    Здравейте , от известно време насам друг проблем се появи ... като вкарам ключа и на таблото излиза надпис “fluid radiator” нещо си... викам си “я нямам антифриз” отварям капака и виждам че е намаляло .. доливам 100 грама и се пълни до средата (до там трябва да е ) .. пак вкарвам ключа и на уреда за градусите тръгват от 120/130 и падат на 0 и пак грешка само че с надпис че е прегряла ... тази сутрин например минах 40 км и не беше пипнала .. на връщаме от работа на 2-рия километър изгуби абсолютно всичкия антифриз .. течове нямаше около маркучите и радиатора .. кората беше суха също .. имам на един маркуч от “бялата сгняс” дето се появява от не стегната скоба , бях я стегнал преди 2/3 месеца и вече няма ядове .. та , сипах и пак антифриз .. веднъж ми беше направила така преди половин година , изгуби всичкия антифриз тогава пак бях сипал и чак до днес нямаше загуби ... също да попитам нормално ли е за 50 км колата да не загрява , много рядко стига 60/70 градуса и до там .. единствено лятото съм я виждал да достига 90 градуса .. но ако изляза на дълъг път твмпературата пада .. на какво се дължи това , освен че е повишен леко разхода , за друго трябва ли да се притеснявам и къде да търся проблема ?

  • #2
    За губенето на антифриз не знам, но за бавното загряване и за падането на температурата под работната най-вероятно е "виновен" термостатът.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Не е лошо да обърнеш внимание на твърдостта на маркучите когато мотора работи. Твърди ли са, по-добре не я карай. Я гарнитура някъде, я блок... Но ако са меки вече нещата отиват към щателна проверка.

      При мен от известно време започна да спада нивото, на месец по около 250-300мл.л доливам. Нито повече, нито по-малко. Нямам видими течове, всичко е сухо, маркучи меки... Леко съм в шах. Дали е малък пропуск от някой маркуч и съхне след това, но пък ще седи поне мазно...знам ли. Единствено до охладителя на кутията (автомата) не съм стигал и около помпата не съм гледал още. Та се надявам да е на някое от тези места... Въпроса е да го локализирам, ремонта или каквото и да било не ме плаши.
      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

      Comment


      • #4
        То няма много варианти. Пукната глава или загуба на антифриз от теч. Огледай много внимателно всички маркучи, топлообменника или казанчето на парното. При първото палене има ли претрисания ? Маркучите по-трвърди ли са на пипане като е загляла ? В случай че е така, не е зле да извадиш подгревните свещи като е студена, ако са мокри не е добре. Възможно е да капе отнякъде само като я напънеш. Можеш също да я провериш в сервиз, където могат да надуят система и като почне да изстива веднага ще шурне отнякъде.
        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
        Горе главата, нищо че е празна...

        Comment


        • #5
          Проблема е, че колата я напъвам всеки ден ... интересното е че два пъти губи антифриза светкавично за под 5 км .. и то не всеки път като я карам , а през 3/4 месеца ... сега в колата има може би 90% антифриз и 10% вода (като съотношение) .. незнам , навсякъде е сухо .. сега извадих свещите бяха леко керемидени въпреки че не-работят (заради релето което се предаде) имам проблем с дюзите ... но при палене изпушва бяло и после при рязко подаване изкарва мернилка .. ама това не вярвам да влияе на охладитвлната система .. ако е спукана главата няма ли да “фурка” постоянно .. на Мерцедеса ми беше преебана гарнитурата на водната помпа и около водната помпа беше сухо но с “бялата сгняс” около нея от антифриза който се е изпарявал.. парно има , духа топло , нали ви казвам суха е отвсякъде ... ако е гарнитура на главата на главата няма ли да надува постоянно , по-точно да губи антифриз постоянно, особено на студен мотор? ... термостати чух от “пишман майстор” че не трябвало да се взима оригинален (италиански) защото той е настроен да отваря по-рано големия кръг заради високите температури в Италия , а тук в България се заменя вали с някакви ? Незнам.. не съм толко запознат .. но тя един вид върти само през горния маркуч антифриза (малкия кръг) по този начин не се ли изпарява през съда в който се налива от “удушника” ?
          П.с колата я напъвах от София до ИСПЕРИХ (около 400+ км) на места под 190/200 км/ч не съм падал .. като цяла средната под 130/140 не е падала и не беше бутнала дори и грам от антифриза ... маркучите съвсем леко се удървят .. те като цяло са оригиналните и е хубаво да ги сменя защото като ги стисна и пука на пясък (все едно самия маркуч е пластмасов” но външно не е нацепен , явно са стари вече .. но само на един имаше лек теч който като излезе антифриза веднага се превръща като на окис при алуминий ... а са попитам какъв е тоя топлообменник къде се намира може ли снимка ? Колата е 1.9 jtdm 150
          Last edited by Niki96; d.m.y г., 21:38.

          Comment


          • #6
            Надува, дюзите се преебали, пуши, подгревни свещи не работят, това звучи като пътят към Надин, колега.
            Трябва ти тест за изгорели газове в антифриза.
            1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

            Comment


            • #7
              Топлообменника се намира под термостата . Дълга метална тръба, около една педя, челно в нея са входа и изхода на газовете, а радиално вдоха и изхода на антифриза.
              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Classicalfamaniac Покажи съобщение
                Надува, дюзите се преебали, пуши, подгревни свещи не работят, това звучи като пътят към Надин, колега.
                Трябва ти тест за изгорели газове в антифриза.
                Колега , дори без подгревните свещи колата при -10 си пали почти като мерца от четвърт оборот .. няма ядове .. дюзите в ниските явно не впръскват защото между 2000 и 3500 оборота работи перфектно без пушек .. при по ниски обороти има замисляне и леко пропушване .. нормално е да са затлачени или разпръсквачите да са заминали.. но не мисля че при всеки проблем на колата трябва са я хвърлям в Надин .. ще намеря време и финанси и леко по-леко ще я оправя .. но е малко.. как да кажа.. неуместно това изказване ...деигателя е със замервана компресия и е на 260к км .. тук нещата са перфектни.. геометрията е почистена , актуатора е проверен , ЕГР-а е затапен и изолиран софтуерно ... не мисля да хвърлям колата на вторични само защото има някакви проблеми по нея .. аз не правя така .. колата за да я хвърля на вторични трябва или аз да я ударя челно и да я покривя или някой да ме блъсне .. незнам дали ме разбираш
                П.с използвам форума за насоки и помощ и очаквам са ги получа ..
                п.с утре ще го проверя този топлообменник как са нещата около него .. надявам се да не падне много разглабяне за да стигна до него за да го огледам ..
                п.с бях малко шокиран когато разбрах че да сменя въздушен филтър ми трябва крик .. ама не е болка за умиране .. колата харчи 7/8 на 100 смесено .. върви страшно много и според мен си заслужава да се прави .. последно рейка правех преди 1 месец защото старата протече и не можело да се рециклира ..
                Last edited by Niki96; d.m.y г., 23:17.

                Comment


                • #9
                  Въпросния топлообменни представлява една тръба с диаметър около 8см (по спомен). През нея минават изгорелите газове излизащи от турбото, преди да стигнат егр клапана, съответно около вътрешната има кожух в който върви антифриза, идеята е когато отвори егр клапана да топли антифриза с цел по-бързо достигане на работна температува на двигателя. Най-лесно се стига до него като махнеш стойката на акумулатора.

                  Пс Оправи си подгревните свещи възможно най-бързо, докато не са се затлачили, че ще дойде ден дето няма да можеш да ги извадиш.
                  Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                  Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                  Горе главата, нищо че е празна...

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                    Въпросния топлообменни представлява една тръба с диаметър около 8см (по спомен). През нея минават изгорелите газове излизащи от турбото, преди да стигнат егр клапана, съответно около вътрешната има кожух в който върви антифриза, идеята е когато отвори егр клапана да топли антифриза с цел по-бързо достигане на работна температува на двигателя. Най-лесно се стига до него като махнеш стойката на акумулатора.

                    Пс Оправи си подгревните свещи възможно най-бързо, докато не са се затлачили, че ще дойде ден дето няма да можеш да ги извадиш.
                    Тази сутрин като стигнах на работата го свалих защото подраних та с кафето си играх .. отвиха се страшно лесно без мъка , има съвсем лек нагар и то на самия връх .. но те като цяло са нови купих ги преди 2 месеца на марка Beru .. релето ще го поръчвам идната седмица обаче втора ръка от алфа като моята .. човека ме увери с видео че е работещо и клипчето се вижда че нагрява свещите и ще рискувам с втора ръка реле , пък ако издъхне и то за някой друг месец ще се насоча към ново.. тръбата я намерих.. леко е омаслена от някъде (стичали се е по нея) но следи от антифриз няма ... колата 90% от пъти е пали без колебания в оборотите друг път върти малко повече с бяло пропушване .. майстора който ми смени рейката каза че е от дюзите .. горивото в ниските обороти не се впръсквало достатъчно силно и се получавало неправилно изгаряне и заради това после сменява пушека в черен цвят след като запали .. иначе няма излишни шумове около двигателя . Освен липсата на мощност при под 1300/1400 оборота .. няма отзивчивост и живец .. и при 1500 вече си дърпа и ако прекаля с газта до 3-та светка блокажа .. ама ще обърна внимание по натам да по събера пари , другия вариант е 4 нови и да ги изплатя за 3/4 месеца .. защото сега незнам при тоя черен пушек дали няма да натрупа пак сгняс по лопатките на турбото ...

                    Comment


                    • #11
                      Взех размерите на капачката от казанчето за антифриза и в понеделник ще направя нова капачка от полиамид, свалих един вентил от джанта и ще го нахендря в нея. Имам ръчна помпа с манометър и ще надуя да видим ще изпуска ли, какво ще прави и най-важното откъде. Клапанчето на оригиналната капачка работи коректно, при 1 бар започва да изпуска на интервали, при 1.3-1.4бара вече отваря.
                      Пиша ги тия работи щото е добре да се знае кой, какво прави и в крайна сметка да разберем един от друг къде се крият проблемите ни... Ай наздраве.
                      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                        Взех размерите на капачката от казанчето за антифриза и в понеделник ще направя нова капачка от полиамид, свалих един вентил от джанта и ще го нахендря в нея. Имам ръчна помпа с манометър и ще надуя да видим ще изпуска ли, какво ще прави и най-важното откъде. Клапанчето на оригиналната капачка работи коректно, при 1 бар започва да изпуска на интервали, при 1.3-1.4бара вече отваря.
                        Пиша ги тия работи щото е добре да се знае кой, какво прави и в крайна сметка да разберем един от друг къде се крият проблемите ни... Ай наздраве.

                        Другата седмица ще се прибирам пак в София и ще мина в някой сервиз да тестват налягането

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                          Не е лошо да обърнеш внимание на твърдостта на маркучите когато мотора работи. Твърди ли са, по-добре не я карай. Я гарнитура някъде, я блок... Но ако са меки вече нещата отиват към щателна проверка.

                          При мен от известно време започна да спада нивото, на месец по около 250-300мл.л доливам. Нито повече, нито по-малко. Нямам видими течове, всичко е сухо, маркучи меки... Леко съм в шах. Дали е малък пропуск от някой маркуч и съхне след това, но пък ще седи поне мазно...знам ли. Единствено до охладителя на кутията (автомата) не съм стигал и около помпата не съм гледал още. Та се надявам да е на някое от тези места... Въпроса е да го локализирам, ремонта или каквото и да било не ме плаши.
                          В подобна ситуация беше брат ми с голф 2 GTI. Губеше антифриз, без да дърви маркучи и да прави петна по земята. След щателна приверка, майстора установи много лек теч от един от маркучите, леко пукнат и направо разпрашаваше течността като вдигне налягане. В този ред на мисли загрей я и гледай хубаво всички гумени съединения и маркучи.

                          Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk
                          Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Zlobich Покажи съобщение
                            В подобна ситуация беше брат ми с голф 2 GTI. Губеше антифриз, без да дърви маркучи и да прави петна по земята. След щателна приверка, майстора установи много лек теч от един от маркучите, леко пукнат и направо разпрашаваше течността като вдигне налягане. В този ред на мисли загрей я и гледай хубаво всички гумени съединения и маркучи.

                            Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk
                            И аз така мисля, че е нещо подобно,понеже нямам проблеми с палене, прекъсване, каквито и да било пушеци, вървеж и т.н. Все пак ще надуя и системата белкем цвръцне от проблемното място.
                            Мерси
                            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                            Comment


                            • #15
                              Аз само да вметна какво знам за пушеците:
                              Бял пушек без мирис - гори антифриз
                              Бял пушек с синкав отенък и мирис - гори масло
                              Черен пушек - недоизгаряне на горивната смес....
                              п.п...без значение дизел или бензинов е мотора....
                              По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                              https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                              Comment

                              Working...
                              X